poniedziałek, 28 grudnia 2015

Sylwestrowe szaleństwo, czyli krakersy z dyni, z kozim serkiem i karmelizowaną cebulą

 

Zbliża się nowy rok, a co za tym idzie- Sylwester. Z czym kojarzy Wam się to przyjęcie? Mi przede wszystkim z tańcem, muzyką, fajerwerkami i... finger food'em, czyli przekąskami, które jesteśmy w stanie zjeść jednym kęsem. :) Jeśli nie macie jeszcze ustalonego menu na sylwestrowe przekąski, to może podrzucę Wam pewien pomysł.
Dzisiaj przedstawię jak zrobić pyszne krakersy z dyni, które z dodatkiem świeżego serka koziego i karmelizowanej cebulki urastają do rangi prawdziwego rarytasu. Spróbujcie sami, a na pewno nie pożałujecie. :)

*Dodatkowo krakersy świetnie sprawdzą się jako pożywne drugie śniadanie. Spokojnie możecie zabierać je do szkoły lub do pracy i tam je konsumować jako alternatywę dla wafli ryżowych lub kanapek.

Pralinki kokosowo-migdałowe




Powracam po dłuższej przerwie. Wiem, że długo nie publikowałam żadnych postów, ale ostatnio nie miałam kompletnie czasu na blogowanie. Obiecuję jednak, że nadrobię zaległości :). Jako rekompensatę, przygotowałam dzisiaj pralinki migdałowo-kokosowe, czyli słodko-zdrowy deser, który idealnie sprawdzi się na imieninach, przy świątecznym stole, czy jako sylwestrowa przekąska. Jeżeli chcecie zaskoczyć kulinarnie swoich gości, to te pralinki z pewnością zdadzą egzamin. Już sam wygląd kusi, żeby sięgnąć po chociaż jedną, a ich wykwintny smak na pewno nie zawiedzie ani Was ani Waszych gości. Dodatkowo jest to deser z serii zdrowie na słodko, więc nie musicie obawiać się, że łamiecie swoje dietetyczne postanowienia. Jeszcze jedną zaletą jest fakt, że pralinki przygotowuje się  dosłownie w parę minut, więc nie musicie poświęcać zbyt dużo czasu na ich przyrządzenie. Ale dosyć już tego gadania, przejdźmy do przepisu :).

niedziela, 13 grudnia 2015

Zdrowe, aromatyczne brownie dyniowe


Przedstawiam Wam dzisiaj ciężkie, intensywne brownie, które zachwyci Was swoim wykwintnym smakiem. Jest to zdrowsza alternatywa popularnego i dobrze znanego nam wszystkim brownie. Dodatkowo zawiera ono dynię, o której niezwykłych wartościach odżywczych możecie przeczytać tutaj. Idealne dla osób z różnego rodzaju nietolerancjami pokarmowymi. Bezglutenowe, bezlaktozowe, bezcukrowe i w dodatku light, bo nie ma w nim ani grama masła, czy oleju. Szczególnie zachęcam do wypróbowania przepisu miłośników gorzkiej czekolady. Jeśli kochacie ją tak bardzo jak ja, to gwarantuję Wam, że dyniowe brownie stanie się waszym ulubionym ciastem :). Jeżeli jednak nie jesteście fanami gorzkich słodkości, to możecie użyć deserowej, lub mlecznej czekolady (wtedy jednak nie będzie to już bezmleczne ciasto). 

niedziela, 6 grudnia 2015

Placuszki z fasoli z dynią


Dzisiaj mamy Mikołajki, a mnie złapała ochota na placki. Postanowiłam więc sprawić sobie z okazji tego święta trochę wytrawniejsze śniadanko. Długo głowiłam się jak wykonać placuszki, aż w końcu wpadłam na pomysł, na wykonanie zdrowszej wersji pancakes'ów. Mój instynkt kulinarny podpowiedział mi, żebym zastąpiła mąkę fasolą i tak też oto zrobiłam. Dodatkowo postanowiłam skorzystać ze zrobionego przeze mnie wcześniej dyniowego  puree z tego przepisu. I takim sposobem, w efekcie moich kulinarnych wariacji, powstały pyszne, dyniowe placuszki z fasoli. Prz okazji sprawiły się one także jako Mikołajkowy prezent dla mojej rodziny. Zapraszam do zapoznania się z przepisem, gwarantuję prawdziwą ucztę dla Waszego podniebienia.  :)

Zdrowo i na słodko, czyli mus czekoladowy z banana i awokado


Na pewno niejednokrotnie dopadała was nagła ochota na ,,coś słodkiego''. Z pewnością często marzyły wam się pyszne, czekoladowe desery. Dzisiaj pokażę Wam, jak zaspokoić swój słodki apetyt :). Idealną alternatywą dla ciężkich, wysokosłodzonych deserów  może być lekki, zdrowy i wcale nie mniej smaczny domowy mus czekoladowy. Co ciekawe, przygotowanie jego jest banalnie proste. Może on stanowić oddzielny deser lub być stosowany jako dodatek no naleśników, gofrów, itp.. Jeśli właśnie macie chrapkę na nutkę słodkości to zapraszam do wypróbowania przepisu :).

poniedziałek, 30 listopada 2015

Dyniowych szaleństw ciąg dalszy, czyli tofu w sosie dyniowo-jabłkowym


Dynie, dynie, dynie! Moją kuchnię ogarnęło dyniowe szaleństwo, a to za sprawą tego, że dostałam ogromną 3 kilogramową dynię,pochodzącą z ogródka mojej babci. Szkoda by zmarnować taki podarunek, dlatego nie próżnuje i wciąż tworze nowe, dyniowe przepisy. Dzisiaj poniosła mnie trochę wodza fantazji i takim oto sposobem powstał nieziemski kurczak duszony w sosie dyniowo-jabłkowym z dodatkiem majeranku i imbiru. Danie to jest bardzo zdrowe, a zarazem idealne jako pełnowartościowy, jesienny obiad. Możecie z resztą sami sprawdzić, gdyż poniżej zamieściłam dokładne wartości odżywcze. Nie będę jednak już przedłużać, przejdźmy do przepisu. :)

niedziela, 29 listopada 2015

Podstawa jesiennych wypieków- jak zrobić puree z dyni?


Jesienią dynia króluje na polskich stołach, blogi kulinarne pękają w szwach od nawału przepisów z dodatkiem dyni, a my pragniemy je wszystkie wypróbować. Jak pewnie zauważyliście, podstawą wielu dań, deserów i wypieków jesiennych jest właśnie puree z dyni. Szczerze mówiąc nie spotkałam się jeszcze z takim oto wyrobem w naszych polskich marketach, a nawet jeśli Wy zauważyliście ten produkt, to chyba nie muszę Was przekonywać, że  zdrowiej jest wykonać go samemu. Dlatego dzisiaj pokażę Wam, jak przygotować puree z pieczonej dyni. Moim zdaniem jest to najprostszy sposób, choć oczywiście możliwe jest też przygotowanie tego puree poprzez zagotowanie dyni na parze. Jako ciekawostkę dodam, że puree można zamrozić i przechowywać przez cały rok w zamrażalce. Puree z dyni może być też zdrowszą alternatywą deserków typu Gerber dla waszych maluszków. :)

sobota, 28 listopada 2015

Jesienny breakfast bowl, czyli skuteczny sposób na jesienną chandrę

 

Jesień trwa w najlepsze. Dni stają się znacznie krótsze, na dworze jest coraz chłodniej, a słońce stale chowa się za chmurami, przez co panuje nieustanna szarość. Dodatkowo sprawę pogarsza ciągle padający deszcz, który chyba tylko wzmaga nasz brak chęci do działania. Ciągle czujemy się zmęczeni i ospali, a jedyne na co mamy ochotę, to ukryć się pod kocem z kubkiem ciepłej herbaty. Ja jednak nie zamierzam poddać się jesiennej chandrze, dlatego,by choć odrobinę poprawić sobie nastrój, postanowiłam przygotować na śniadanie zdrowy, przepyszny jesienny breakfast bowl, który dostarczył mi wiele energii do działania. Po jego zjedzeniu mój poziom endorfin zdecydowanie podskoczył, a zły nastrój odszedł w zapomnienie. Postanowiłam podzielić się z Wami moim przepisem, byście Wy również przezwyciężyli męczącą nas wszystkich jesienną chandrę :).

poniedziałek, 23 listopada 2015

Typowe jesienne smaki, czyli zupa-krem dyniowo-marchwiowa

  
Kiedy myślę sobie o jesieni, to pierwszą rzeczą, jaka przychodzi mi na myśl jest ogromna, dojrzała dynia. Nie wiem, czy jest ze mną coś nie w porządku, czy może Wy też tak macie, ale ja nie wyobrażam sobie jesieni bez dyni. Dlatego kiedy w moim domu pojawiła się moja pomarańczowa faworytka, nie ociągając się, wzięłam się za jej przygotowanie. Z uwagi na panujący mróz na dworze postanowiłam przygotować rozgrzewającą zupkę-krem z dyni i marchwi. I szczerze powiedziawszy, była to chyba moja najtrafniejsza decyzja tego dnia, gdyż zupka nie tylko mnie rozgrzała, ale także dostarczyła niezwykłych wrażeń smakowych, nie wspominając już o witaminach i składnikach odżywczych :). Oddzielny post na temat dyni obiecuję napisać już wkrótce, a teraz podam wam ekspresowy przepis na tak zwane ,,niebo w gębie'' :)

Z przepisu wychodzi ok jeden 2 litrowy garnek zupki, jednak wszystko zależy od wielkości dyni :). Myślę jednak, że spokojnie powinno starczyć dla 4-os. rodziny, a nawet zostać na następny dzień, choć jest to wątpliwe, gdyż zupka jest nieziemska. :)

niedziela, 22 listopada 2015

Zielone śniadanko dla każdego głodomorka



 Cześć! Jak Wam mija niedziela? Ja swoją rozpoczęłam treningiem, a potem ogarną mnie szał kulinarny i takim oto sposobem przygotowałam pyszne, zdrowe, zielone śniadanko. Jest ono idealnym posiłkiem na rozpoczęcie dnia, ponieważ zawiera pełnowartościowe składniki odżywcze. Jednym słowem to porządny zastrzyk energii i witamin. Dodatkowo śniadanie to nie zawiera glutenu, więc jeśli jesteście na niego uczuleni to nie macie się czego obawiać :). Mój młodszy brat, kiedy zobaczył moje śniadanie uznał, że wygląda ,,jak z restauracji" i  od razu poprosił mnie, żebym przygotowała koleją porcję dla niego, a po spróbowaniu stwierdził, że jest po prostu pyyyycha. :) Postanowiłam więc podzielić się również z wami moim szybkim przepisem na super zdrowy breakfast bowl.

Coś zdrowego na ząb, czyli orzeszki sojowe



Dzisiaj krótki przepis na orzeszki sojowe, czyli idealną alternatywę dla niezdrowych, słonych przekąsek. Nie bez przyczyny soja jest jednym z podstawowych składników diety wegetariańskiej i wegańskiej. Zawiera ona bowiem pełnowartościowe białko oraz jest bogatym źródłem wielu witamin i minerałów. Oddzielny post dotyczący soi obiecuję napisać już wkrótce :), a teraz wrócę do orzeszków sojowych.

Nie ma sensu pisać dokładnych składników, gdyż jedynym jest dowolna ilość ziaren soi i ewentualne ,,dodatki'', czyli przyprawy w jakich chcielibyście swoją soję obtoczyć. Ja nie zdecydowałam się na żaden dodatek, gdyż swoich ,,orzeszków'' używam jako zamiennik płatków sojowych :). Wy jednak możecie dodać dowolne przyprawy, w zależności od upodobań np.: sól, zioła prowansalskie, słodką, bądź ostrą paprykę, chili, wasabi, granulowany czosnek lub suszoną cebulę.

czwartek, 19 listopada 2015

Obiad w mgnieniu oka, czyli moja autorska kasza bulgur

 Co tam głodomorki? Czy Wam też zdarzają się dni, w których nie macie kompletnie na nic czasu? Ja, muszę szczerze przyznać, że mi takie dni wypadają co najmniej często. Dzisiaj przedstawiam wam moją autorską wariację na temat kaszy bulgur z vermicelli. Danie to praktycznie ,,samo się robi'', a smakuje co najmniej obłędnie. :)

O czym będzie blog Smiling shrimp?

Witam was wszystkich serdecznie na blogu Smilling shrimp. Jak zapewne się domyślacie będzie to blog poświęcony jedzeniu, jedzeniu i jeszcze raz jedzeniu :). Znajdziecie tu różne ciekawe przepisy oraz porady dotyczące zdrowego żywienia, dowiecie się tu co możecie zrobić, żeby zdrowo się odżywiać. Osobiście jestem bardzo podekscytowana i mam nadzieję, że spodobają się wam moje posty. :) Dzisiaj mam bardzo zabiegany dzień, więc nie mogę już nic  więcej napisać. Obiecuje jednak, że w następnych postach odpokutuje. A na razie łapcie pozytywną krewetkę :)