niedziela, 6 grudnia 2015

Placuszki z fasoli z dynią


Dzisiaj mamy Mikołajki, a mnie złapała ochota na placki. Postanowiłam więc sprawić sobie z okazji tego święta trochę wytrawniejsze śniadanko. Długo głowiłam się jak wykonać placuszki, aż w końcu wpadłam na pomysł, na wykonanie zdrowszej wersji pancakes'ów. Mój instynkt kulinarny podpowiedział mi, żebym zastąpiła mąkę fasolą i tak też oto zrobiłam. Dodatkowo postanowiłam skorzystać ze zrobionego przeze mnie wcześniej dyniowego  puree z tego przepisu. I takim sposobem, w efekcie moich kulinarnych wariacji, powstały pyszne, dyniowe placuszki z fasoli. Prz okazji sprawiły się one także jako Mikołajkowy prezent dla mojej rodziny. Zapraszam do zapoznania się z przepisem, gwarantuję prawdziwą ucztę dla Waszego podniebienia.  :)

Składniki:

Z przepisu wychodzi ok 10 sporych sztuk (jedna porcja)
  • 100 gram białe fasoli z puszki
  • 2 jajka
  • 1 łyżka siemienia lnianego + 4 łyżki wrzątku
  • sól lub cukier trzcinowy/ksylitol, bądź inny słodzik w wersji słodkiej
  • szklanka purre z dyni z tego przepisu
  • łyżeczka masła 

Do podania:

  • owoce np.: pestki granatu + mus czekoladowy z tego przepisu + orzechy do posypania- wersja na słodko
  •  wędlina, bądź łosoś z kozim serkiem i awokado- wersja wytrawna


Przygotowanie:

  1. Zalej siemię lniane wrzątkiem.
  2. Wrzuć do miski przestudzone siemię lniane, jajka, puree i dopraw.
  3. Zmiksuj na gładko wszystkie składniki blenderem.
  4. Na patelni rozgrzej łyżkę masła.
  5. Smaż na małym ogniu.
  6. Dodaj dodatki.
  7. Rozkoszuj się smakiem swoich pancakes'ów. :)

Wartości odżywcze placuszków (z całego przepisu, bez substancji słodzących):

  • 419 kcal
  • 24.35 g białka
  • 19.80 g tłuszczy
  • 40.9 g węglowodanów
  • 13.5 g błonnika



Podsumowując, moje dyniowe placuszki z fasoli są przykładem idealnego śniadania. Z dodatkami tworzą niesamowite, zdrowe danie, które z pewnością zachwyci nie jednego wybrednego smakosza. Zapraszam serdecznie do wypróbowania przepisu. Dajcie znać jeśli się Wam podoba :). Poniżej macie parę fotek :).

Moje wypieki. Wielki powrót Jesienne słodkości! Prezenty na Mikołajki II Jesień pełna warzyw

https://sklep.egmont.pl/ksiazki/literatura/p,moje-wypieki-wielki-powrot,11303.html

6 komentarzy: