wtorek, 25 lipca 2017

Wegańskie placuszki z grochu



Oficjalnie stwierdzam, że kuchnia roślinna jest moją ulubioną. Wege mania nadal się mnie kurczowo trzyma. :)

Wczoraj długo myślałam, co przygotuję na dzisiejszy obiad. Przejrzałam sporo wegetariańskich i wegańskich przepisów internetowych. Niestety, nic nie rzuciło mi się w oczy, chociaż nie powiem, że nie dostałam solidnej dawki inspiracji.  Jednego jestem pewna,  zdałam sobie sprawę, że gdzieś w szarym kącie mojej kuchni leży ogromna, nieotwarta paczka grochu łuskanego, którą dosyć niedawno kupiłam w hurtowni. Więc koniec końców, nie mając sprecyzowanego planu, postanowiłam, namoczyć groch i czekać do jutra na olśnienie. Na szczęście rano obudziłam się już z głową pełną pomysłów i tak powstały wegańskie placuszki z grochu.

Groch to jeden z podstawowych składników diety wegańskiej i wegetariańskiej. Jest on bogatym źródłem wielu witamin: A, B1, B2, B3, B6, C, E, K, składników mineralnych: potasu, sodu, fluoru, magnezu, żelaza, kobaltu, miedzi, manganu, chloru, wapnia, fosforu, zawiera dużo błonnika oraz, co najważniejsze, posiada łatwo przyswajalne białko (aż blisko 24g/100g). Jednym słowem, zawarte w grochu witaminy i składniki mineralne, doskonale uzupełniają bezmięsną dietę. Ta roślina strączkowa zostaje niestety bardzo często niedoceniona. To ogromny błąd, gdyż stanowi ona świetną bazę do obiadu, a wszystko za sprawą uczucia sytości, jakiego doświadczamy po jej spożyciu. Pokochajmy więc groch, mam nadzieje, że moje placuszki będą małym krokiem w kierunku tej zasłużonej miłości. :)

Składniki (porcja dla 4 osób):

  • 300 gram grochu łuskanego
  • dwie spore cebule
  • cztery ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • kminek
  • papryka ostra
  • olej do kokosowy lub wegański smalczyk do smażenia

Przygotowanie:

  1. Zalej groch i namocz go na min 12 godzin.
  2. Podgotuj groch w wodzie, w której się moczył przez ok 15/20 minut (w trakcie gotowania zbierz szumowiny).
  3. Odlej groch i odstaw do przestudzenia.
  4. W tym czasie obierz czosnek i cebulę. Cebulę pokrój na mniejsze cząstki. 
  5. Przy użyciu blendera, zblenduj groch wraz z ząbkami czosnku i cebulą na papkę.
  6. Przypraw odrobiną kminku i ostrej papryki, dosól i dopieprz do smaku.
  7. Na patelni teflonowej rozgrzej dużą łyżkę oleju kokosowego (bądź smalczyku wegańskiego).
  8. Formuj dość cienkie placuszki i smaż je po obu stronach do zrumienienia.
  9. Gotowe! Najlepiej smakują z dodatkiem świeżych pomidorów i natki pietruszki :)

 Wytrawne tarty i placki - najlepsze na letni obiad

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Tak też smakują, zachęcam do wypróbowania :)

      Usuń
  2. Świetnie wyszły :) Wyglądają na takie delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, są bardzo delikatne, fajnie to kontrastuje z chrupiącą ,,skórką'' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z braku inspiracji czasem rodzą się najlepsze inspiracje :) Pięknie te placuszki wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Placków z grochu jeszcze nie jadłam i będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Utarło się, że jak groch - to tylko w grochówce. Fajny pomysł na inne wykorzystanie tego strączka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podkradam przepis, bo bardzo mi sie spodobal :) ciekawa jestem smaku placuszkow :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musi Pani wypróbować! :)

      Usuń
  8. Niezły pomysł z tym grochem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowód na to, że groch nadaje się nie tylko do znanej nam wszystkim grochówki :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, również pozdrawiam! :)

      Usuń