sobota, 15 lipca 2017

Owsiane placuszki z czarną porzeczką



Sezon na czarną porzeczkę uznaję za otwarty. Gdy dzisiaj w moim domu pojawił się kosz pełen tych drobnych, smakowitych owoców, nie musiałam długo czekać, by w głowie zrodził się pomysł na wykorzystanie ich w kuchni. Nie zwlekałam i przystąpiłam do działania, a już po chwili w powietrzu unosił się zapach świeżych placuszków.  
Chciałabym zwrócić uwagę, iż większość z nas nie docenia owocu, jakim jest czarna porzeczka. Często sięgamy po nią dopiero podczas choroby, zazwyczaj w postaci syropu. Mnie czarna porzeczka kojarzy się z ciepłą herbatą, jaką mama podawała mi w trakcie przeziębienia lub grypy.  Nie bez przyczyny chorym zalecane jest spożywanie tego owocu. Czarna porzeczka pokrywa ok 260% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Można śmiało stwierdzić, iż jest to świetna alternatywa dla tabletek, które przyjmujemy w celu zwiększenia odporności naszego organizmu. (Nie tylko, gdy spotka nas kryzys w postaci choroby!) Ponadto czarna porzeczka jest bogatym źródłem antyoksydantów opóźniających procesy starzenia oraz hamujących powstawanie toksycznych związków powodujących nowotwory. Warto także zaznaczyć, że obniża ona poziom cholesterolu i cukru we krwi, dlatego jest szczególnie polecana cukrzykom. 
Jak widzicie, czarna porzeczka posiada długą listę właściwości zdrowotnych, dlatego, jeśli w waszym domu wciąż brakuje jej na stole, to zachęcam do udania się do najbliższego sklepu. Dzisiaj przedstawiam przepis na przepyszne, zdrowe placuszki z płatków owsianych, z wykorzystaniem czarnej porzeczki. Są one bardzo delikatne, idealne na letnie śniadanie, lub przekąskę, perfekcyjne dla dzieci. Moja rodzina określiła je jako istna bomba :). Zapraszam!

Składniki (na jedną porcję):

  • 3 łyżki płatków owsianych (najlepiej zwykłych lub górskich)
  • 1 łyżka otrębów pszennych
  • 1 jajko
  • szczypta cynamonu
  • pół szklanki czarnych porzeczek 
  • miód (do polania/opcjonalnie możesz dodać łyżkę do środka)
  • olej kokosowy (do smażenia) 
*Polanie placuszków miodem przed podaniem, jest lepszą alternatywą niż dodanie do ciasta, gdyż wtedy nie narazimy go na działanie wysokiej temperatury, na skutek której traci swoje cenne właściwości. 

Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj, odstaw na ok 5 minut, by płatki napęczniały.
  2. Rozgrzej patelnię z odrobiną oleju kokosowego.
  3. Nakładaj łyżką niewielkie placuszki i smaż pod przykryciem ok 2/3 minuty stronę.
  4. Gotowe placuszki oblej płynnym miodem, który wspaniale przełamie kwaskowaty smak porzeczek.
  5. I już, gotowe, najlepsze prosto z patelni!  :)
W krainie miodem płynącej... Edycja 4. W krainie miodem płynącej - edycja 4 Z dziećmi i dla dzieci 2017

15 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, jak ja dawno, dawno, daaaawno czarnych porzeczek nie jadłam!
    Ależ mi narobiłaś ochoty...
    :)

    Dziękuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! :) Muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie placuszki - pożywne i smaczne :) Z porzeczką jeszcze nie robiłam, ale wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już uwielbiamy Cię za dodatek cynamonu <3 Zjadłybyśmy wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynamon to mój bezkonkurencyjny numer jeden wśód przypraw :)

      Usuń
  6. Porcja (nie licząc miodu i oleju kokosowego) zawiera 250 kcal :)
    Jeżeli chodzi o smażenie placuszków, to ja używam jedynie śladowych ilości oleju, by lekko natłuścić patelnię, moja waga nawet nie chce złapać wagi. Do polania placuszków użyłam płaskiej łyżki płynnego miodu (z tego co sprawdziłam to wychodzi 16 gram) czyli 50 kcal. Więc podsumowując cała porcja, łącznie z miodem zmyka się w ok 300 kcal :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne te placuszki. Mało kalorii, dużo błonnika!

    OdpowiedzUsuń