sobota, 9 września 2017

Kakaowo-migdałowa vegan pasta z batata



Jako dziecko, uwielbiałam wszystko co słodkie, gdy w domu od czasu do czasu pojawiała się Nutella, bądź inne czekoladowe smarowidło, nie mijał długi czas nim słoiczek zostawał w całości opróżniony. Z biegiem lat moja świadomość żywieniowa znacznie wzrosła, a wraz z nią zmieniły się oczekiwania co do jedzenia. Teraz wiem, że jedzenie Nutelli łyżką, niekoniecznie było dobrym pomysłem. Jednak to wcale nie oznacza, że zrezygnowałam całkowicie ze słodkich past na kanapki (chyba bym nie przeżyła). Jeśli podobnie jak ja, szukacie alternatywy dla przesłodzonych kremów kanapkowych, mających w składzie całą tablicę Mendelejewa, to mam dla Was bardzo zdrowe rozwiązanie :). Czy uwielbiacie migdały? Ja wręcz dałabym się za nie pokroić, zwłaszcza za mus, istna poezja. Jeden z lepszych jakie jadłam, ma w swojej ofercie internetowy sklep- alfa-koszyk (kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o sklepie). Jednak sam mus to tylko połowa sukcesu.  Kochani, z dumą mam zaszczyt przedstawić wegańską kakaowo-migdałową pastę z batata. Mogę zagwarantować, że to prawdziwy rarytas. Świetnie sprawdzi się zarówno na kanapki, jak i do gofrów, naleśników, owsianki lub zjedzenia łyżką :). Palce lizać, zapraszam!

Składniki:


Przygotowanie:


  1. Batata przekrój na pół i włóż do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na ok 50 min.
  2. Gdy będzie już miękki, wydrąż środek i umieść w kielichu blendera.
  3. Dodaj resztę składników i zblenduj całość na gładką masę.
  4. I już, gotowe! :)

30 komentarzy:

  1. Zdrowo i pysznie :)
    Zapraszam do siebie - www.jedzrosliny.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł. Taką pastę wykorzystałabym do naleśników, niekoniecznie przepadam za słodkimi smarowidłami na chlebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie było odwrotnie - nigdy nie lubiłam słodkich kremów, kanapek, obiadów w postaci pierogów, klusek itp. Raz na jakiś czas na słodko zjadło się naleśniki z serem a to i tak mało słodkie (mama nie przesadzała z cukrem) i nie w dużej ilosci :P Jednak taki krem może "uratować" nie jednego słodyczolubnego miłośnika Nutelli (trochę nie po polsku ale mam nadzieję, ze zrozumiałaś) xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha tak zrozumiałam i zgadzam się bez dwóch zdań :D

      Usuń
  4. Musi być pyszna!
    Jeśli mam być szczera to nawet teraz bym Ci podkradła porcyjkę.
    Coś mi się wydaje, że smakuje obłędnie!
    Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaje, jest przepyszna :D
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  5. Pysznie wygląda :) na pewno jest mega smaczna, no i zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z batata? Z dyni robiłam, ale z batata jeszcze nie! Kusisz ;)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, koniecznie musisz spróbować, jest przepyszna :)

      Usuń
  7. ziemniak na słodko?
    musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dość niekonwencjonalnie, ale warto spróbować :))

      Usuń
  8. Rzadko jadam Nutellę, bo nie bardzo mam do czego, a łyżką muli mnie po pierwszej łyżce, ale takim uzdrowionym kremem bym nie pogardziła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz Nutella i dla mnie jest zbyt słodka (chyba kwestia zmiany smaku), ale ten krem wpasowuje się idealnie w moje gusta :)

      Usuń
  9. Świetny pomysł na smakowitą i zdrową pastę :) Palce lizać! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. pierwsze słyszę! :D lubię takie zaskakujące i pyszne pomysły :D
    Pozdrawiamy
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podobnie uwielbiam nowe rozwiązania i eksperymenty w kuchni :)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  11. Ja najchętniej użyłabym tej pasty do naleśników <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Z batata jeszcze nie jadłam, ale wersja z awokado już tak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też próbowałam pasty z awokado, jest pyszna, ale ta z batata smakuje jeszcze lepiej :)

      Usuń
  13. My też jesteśmy słodkie dziewczyny i zawsze robimy taki mus z awokado albo dyni :D Z batata robiłyśmy też kiedyś ale jakoś dynia wydaje nam się bardziej słodsza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dyni jeszcze na słodko nie robiłam, ale muszę wypróbować, bo macie rację, dynia jest słodsza :)

      Usuń
  14. Uwielbiam bataty, ale nigdy nie jadłam ich na słodko ;) Taka pasta bardzo mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podobnie wręcz ubóstwiam bataty, mogłabym jeść je na okrągło, w każdej postaci :D

      Usuń
  15. bardzo ciekawe połączenie. Wypróbuję, bo chociaż odżywiam się od pewnego czasu super zdrowo, to wciąż uwielbiam słodkie. Gdzieś przeczytałam,że tylko człowiek i pies tak mają. Ciekawe, prawda? W każdym razie ja słodkie lubię, więc ratuję się surową czekolada.Ale kradnę też każdy ciekawy przepis na zdrowe słodkości.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie staram odżywiać się zdrowo, ale na grzeszki w postaci takich słodkości sobie pozwalam (w sumie takie grzeszki to nie grzeszki :D)

      Usuń