sobota, 16 września 2017

Cieciotopinamnerex- burger idealny

Muszę przyznać, że dzisiejszy przepis to czysty eksperyment. Dlaczego? Otóż to, nigdy nie miałam do czynienia z mąką z topinamburu, a także nie zdarzyło mi się użyć masła orzechowego w daniach "na słono".  Jak wiecie jednak, eksperymenty w kuchni nie są mi straszne, a że pod ręką miałam jeszcze ostatki produktów od alfa-koszyka (tutaj dowiecie się więcej na temat sklepu), bez wahania postanowiłam podjąć wyzwanie. Tak oto, powstał burger idealny- Cieciopiamnerex. Jego sekretem jest ukochana przez każdego "roślinożercę" cieciorka, oraz niepowtarzalny smak mąki z topinamburu podkreślony kremem z prażonych nerkowców. Całość akcentują suszone pomidory i czerwona cebulka. Jeśli nie posiadacie w domu wyżej wymienionych produktów, to koniecznie musicie się to zmienić. Kotleciki wyszły tak pyszne, że nawet mój wybredny, "mięsożerny" tata chętnie się nimi zajadał. Jeśli jesteście w trakcie weganizowania swojej rodzinki/przyjaciół, bądź sami próbujecie przekonać się do diety roślinnej to trafiliście świetnie. Przygotowanie burgerów nie wymaga "specjalnych" umiejętności, a owocuje w obfity w witaminy obiad, jakiego nie powstydziłby się nawet najbardziej wybredny koneser. Zapraszam! :))

Składniki (ok 10 burgerów): 

  • 1,5 puszki ciecierzycy (ok 330 gram)
  • 2-3 łyżki kremu z prażonych nerkowców bio
  • 1/2 szklanki mąki z topinamburu bio
  • 1 czerwona cebula
  • 4suszone pomidorów odsączone z oleju
  • 2-3 łyżki sosu sojowego
  • 1-2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • sól
  • pieprz
  • nierafinowany olej kokosowy (do smażenia)

Do podania:

  • garść świeżych kiełek lucerny (najlepiej posadzić własne nasiona alfalfa- tutaj przeczytacie o ich hodowli i właściwościach)

Przygotowanie:

  1. Ciecierzycę opłucz i zmiksuj przy pomocy blendera na gładką masę.
  2. Cebulę i suszone pomidory drobno posiekaj, dodaj do masy, wymieszaj,
  3. Dodaj krem z nerkowców, sos sojowy, zioła prowansalskie i mąkę z topinamburu, połącz.
  4. Dopraw całość solą i pieprzem wedle uznania, ponownie wymieszaj.
  5. Wyrabiaj burgery zwilżonymi dłońmi, a następnie smaż na rozgrzanym oleju kokosowym do momentu, aż kotleciki zaczną się rumienić.
  6. Podawaj z bułką lub same, w towarzystwie świeżych warzyw i kiełek lucerny.
  7. Smacznego! :)



36 komentarzy:

  1. Może i eksperyment ale za to udany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wyglądają i jetem pewna, że smakują obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przygotowywałam coś podobnego z topinambur, ale z mąka nie miałam jeszcze styczności:)
    ciekawy przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, burgery wychodzą przepyszne :D

      Usuń
  4. Cudowny i bardzo smakowity wege burger :D Zapisuję do jak najszybszego przygotowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne :) Uwielbiam takie "burgerowe wariacje" :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny :) Uwielbiam takie burgery!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie kotleciki. Samej mąki z topinamburu jeszcze nie używałam, ale chętnie zakupię przy następnej okazji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam cieciorkę, m.in za uniwersalność i wiem, że do kotlecików pasuje idealnie, Twoje przepysznie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cieciorkę wręcz kocham i ostatnio wciskam gdzie popadnie :D

      Usuń
  9. Co za wspaniały burger.
    Wydaje mi się, że nigdy niczego podobnego nie jadłam.
    Ach, koniecznie muszę wypróbować kiedyś ten przepis.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Obok takiego smaku nie można przejść obojętnie :D

      Usuń
  10. Nigdy nie słyszałam o mące z tompinambaru. Pomysłowe danie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka z topinamburu nie jest jeszcze rozpowszechniona na rynku, a szkoda, bo jest bardzo zdrowa i smaczna. Mam nadzieję, że niedługo to się zmieni :)

      Usuń
  11. Super! burgery prezentują się pysznie a ich składniki bardzo zachęcają do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, taki dobór składników tworzy istną bombę smakową :D

      Usuń
  12. Cieciorka, nerkowce i topinambur? No, no stworzyłaś ciekawą kombinację :D Bardzo jesteśmy ciekawe smaku :D Zapisujemy przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają pysznie, musze spróbować takie zrobić :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/09/zakiet-w-cekiny.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam ciecierzyce, wiec mysle ze to przepis dla mnie :D. Pychotka :)
    http://allicestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. kocham wszystko co z ciecierzycy, wiec ten przepis jest jak najbardziej dla mnie :D koniecznie musze je przyrzadzic!

    https://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe smaki do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń