niedziela, 27 marca 2016

Magiczne bułeczki orkiszowo-twarogowe wypełnione budyniem i dżemem

 
Kolorowe, pachnące, wypełnione malinowym dżemem i aromatycznym budyniem, orkiszowo-twarogowe bułeczki. Słodkie i w dodatku zdrowe. Przygotowałam je dzisiaj z rana. Co mnie do tego skłoniło? Szczerze mówiąc sama nie wiem, chyba miłość braterska, gdyż  postanowiłam podarować je na śniadanie mojemu młodszemu bratu, miłośniku wszelakich słodkości. ;) Bladym rankiem zmieniłam się w ,,króliczka wielkanocnego'' i zabrałam się za robienie bułek. Co prawda, miałam dużo szczęścia, że mój brat nie należy do rannych ptaszków, co zapewniło mi więcej czasu. Jakby za sprawą jakiejś magicznej mocy mój braciszek wszedł do kuchni dokładnie w momencie, w którym wyjmowałam bułeczki z piekarnika. Jak sam powiedział, przywiodły go tam kuchenne zapachy. :) Ciepłe bułeczki rozeszły się w mgnieniu oka. Uśmiech na twarzy mojego brata jest nagrodą wartą każdej pracy. Oficjalnie stwierdzam, że moja praca zdecydowanie się opłaciła :).


Myślę, że bułeczki są wspaniałym prezentem dla młodszego rodzeństwa, lub zarówno małych i większych pociech. Dzieci uwielbiają bowiem kolorowe posypki i smakowite nadzienie. Jeśli także macie ochotę podarować prezent prosto z serca swoim najmłodszym domownikom to znajdziecie tu przepis na ich uśmiechy. :) Zapraszam!



Składniki (na 17 małych bułeczek):

 

Na ciasto:

  • 500 gram mąki orkiszowej
  • 500 gram  twarogu półtłustego
  • 3 małe jajka lub 2 duże
  • 6 łyżek rozpuszczonego oleju kokosowego
  • 8 łyżek kefiru
  • 30 gram cukru trzcinowego/ksylitolu
  • opakowanie cukru cytrynowego Delecta
  • opakowanie drożdży instant Delecta
  • opakowanie przyprawy do sernika Delecta
  • jajko do posmarowania bułek

Nadzienie:

  • 1 dowolny budyń firmy Delecta lub po: 16 gram budyniu śmietankowego z białą czekoladą Delecta, 16 gram budyniu czekoladowego z belgijską czekoladą Delecta i 16 gram budyniu waniliowego z prawdziwą wanilią Delecta
  • 500 gram mleka
  • 35 gram cukru trzcinowego/ksylitolu
  • dżem malinowy 100% owoców

Do posypania:  

  • karmel Delecta
  • maczek truskawkowy Delecta
  • kamyczki czekoladowe Delecta


Przygotowanie:

  1. Pomieszaj ze sobą wszystkie suche składniki na ciasto (mąkę orkiszową, drożdże, cukier trzcinowy/ksylitol, cukier cytrynowy, przyprawę do sernika)
  2. Dodaj rozpuszczony, przestudzony olej kokosowy, jajka, kefir i rozgnieciony twaróg.
  3. Wyrób ciasto i odstaw do wyrośnięcia na min.1 godz.
  4. W tym czasie ugotuj budynie: w szklance mleka rozprowadź proszki budyniowe i cukier trzcinowy/ksylitol, resztę mleka dobrze zagotuj, wlej mleko z rozpuszczonym proszkiem i mieszaj, aż budyń będzie miał gładką konsystencję. Następnie gotuj budyń przez ok. 1 - 2 minuty aż zacznie bulgotać. Wówczas odstaw garnek z ognia i ostudź. W trakcie studzenia pamiętaj, żeby co chwilę mieszać, aby nie zrobił się kożuch.
  5. Z wyrośniętego ciasta fromuj placki, posmaruj je dżemem malinowym i wykładaj po łyżce budyniu. Uformuj bułki. Posmaruj bułki jajkiem i posyp część karmelem, część maczkiem truskawkowym i część kamyczkami czekoladowymi.
  6. Piecz w piekarniku w 150 stopniach piekarnika z termoobiegem przez 25 minut.
  7. Upieczone bułeczki wyjmij z piekarnika.
  8. Gotowe! Ciesz się uśmiechem swoich najbliższych :). Uwaga: Najlepiej smakują na ciepło!
Piecz... ot tak... prosto z serca!

4 komentarze:

  1. Jak jest ktoś kto doceni Twoje starania to tym bardziej człowiek ma ochotę robić takie małe przyjemności :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, to dostarcza ogromnej dawki motywacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra z ciebie siostra :) Bułeczki wyglądają przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń