niedziela, 1 października 2017

Kapusta z grzybami- nie tylko od święta


Dzisiaj DZIEŃ WEGETARIANIZMU, ale ja postanowiłam pójść o krok dalej i przygotowałam z tej okazji danie wegańskie :).  Za oknem jesień, a sezon na grzyby trwa w najlepsze. Nie macie pomysłu co zrobić z nadmiarem tych leśnych zbiorów? Wasz problem może zostać rozwiązany. Dzisiaj przedstawiam przepis przekazywany w mojej rodzinie z pokolenia na pokolenie, wzbogacony o grzybową kiełbaskę BeVege, która świetnie komponuje się z całością :). Kapusta z grzybami wcale nie musi kojarzyć się jedynie z jednym z dwunastu dań wigilijnych, zwłaszcza jeśli to nic innego, jak talerz wypełniony mnóstwem witamin. Ja osobiście jestem fanką tego świątecznego dania i nie odmawiam go sobie w ciągu roku,  zwłaszcza jesienią, gdy mam pod dostatkiem świeżo zebrane grzyby. Jeśli Wy także macie w kuchni koszyk pełnen grzybów to koniecznie musicie wypróbować ten przepis! :)


Składniki (jedna porcja):

  • pół kapusty
  • marchewka
  • kilka dowolnych, świeżych grzybów
  • liść laurowy
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz
  • kiełbaska grzybowa BeVege
  • garść pestek słonecznika
  • oliwa z oliwek

Przygotowanie:

  1. Kapustę szatkujemy, a następnie sparzamy gorącą wodą. Nadmiar wody odlewamy i wrzucamy do garnka. Gotujemy do miękkości (przez ok trzy godziny) razem ze startą marchewką, pokrojonymi grzybami i liściem laurowym.
  2. 30 minut przed końcem gotowania dodajemy pokrojoną natkę pietruszki oraz przyprawiamy solą i pieprzem do smaku.
  3. W czasie gotowania kapusty, kroimy kiełbaskę w plasterki i podsmażamy na patelni oraz prażymy pestki słonecznika.
  4. Gdy kapusta będzie już miękka dodajemy podsmażoną kiełbaskę.
  5. Potrawkę nakładamy na talerz i posypujemy uprażonymi pestkami słonecznika i skrapiamy oliwą z oliwek.
  6. Gotowe! :)

#GotujzBevege #BeVege #BądźWege
BeVege

37 komentarzy:

  1. Akurat my cierpimy na brak leśnych grzybów a taką kapustkę to by się zjadło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musicie koniecznie je zdobyć, jesienią nie ma nic lepszego (no może plus dynia :D)

      Usuń
  2. Szkoda, ze nie moge jeść grzybów. ;c

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, looks delicious! ♥
    I'm following you, if you want, visit my blog:

    janalukic.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. pewnie, że nie od święta! Zdrowe i pyszne jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po prostu taka kapusta jest moim faworytem.
    Nie znam jej w tej wersji.
    Jestem bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam poniedziałkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Blog inny od wszystkich, mega!:)
    https://stylelifetravelfood.blogspot.com/ zapraszam dziewczyny, u mnie dopiero ciężkie początki :p

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/10/monday-look.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Taką kapustą mogłabym się zajadać całą jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wygląda i zjadłabym z wielką chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taką kapustę robię zazwyczaj w okolicy świąt, uwielbiam ją :) Bardzo kojarzy mi się ze świętami i zimą choć wiem, że można ją zrobić w każdej chwili :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w rodzinie też zazwyczaj robi się ją w okolicy świąt, ale ja przygotowywuję ją znacznie częściej :))

      Usuń
  11. zrobię sobie taką kapustkę,święta, nie święta, wszystko jedno. Grzybów mam masę, a jakem weganka, pasuje mi ta kiełbaska. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I prawidłowo, trzeba korzystać z "jesiennych dobroci", a kiełbaska jest super! :)

      Usuń
  12. Pyszne jedzonko tylko grzybów brak.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Strasznie męczy mnie kapusta, ale i tak bym zjadła :D
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się to danie, zwłaszcza dodatek słonecznika ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, pestki słonecznika są przepyszne :)

      Usuń
  15. Patrzę na zjecie i nie wierzę- kiełbasa!
    a pamiętam że jesteś wegetarianką;) szybko przejrzałam składniki i wszystko jasne;)
    nie wiek jak smakuje taka kiełbaska ale zupka wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie zupka, ale bardzo dziękuję <3 Kiełbaskę musisz koniecznie spróbować, jest pyszna!

      Usuń
  16. Teraz królują dania z grzybkami:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podobną robię i mieszam z ugotowanym makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjna, nie tylko od święta

    OdpowiedzUsuń