środa, 24 lutego 2016

Oryginalne placuszki z cukinii, polane sosem pomidorowym


Dzisiaj przedstawiam Wam pomysł na przepyszne placuszki z cukinii, idealne jeśli nie macie pomysłu na obiad, lub jeśli ktoś z waszej rodziny zdecydował się przejść na wegetarianizm. :) W mojej wersji zastąpiłam mąkę pszenną otrębami żytnimi, przez co podniosłam  wartość odżywczą placuszków. Po usmażeniu, polałam je sosem pomidorowym własnej roboty, który nadał moim placuszkom niepowtarzalny, wyrazisty smak. Przepis na niego znajdziecie również w tym poście. Zapraszam :)!


Składniki (porcja dla 2 osób):

 

Placki z cukinii:

  • 3 łyżki (30 gram) otrębów (ja użyłam żytnich, jednak możesz je zastąpić dowolnymi)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mleka
  • 1 cukinia (ok 300 gram)
  • 1/2 cebuli
  • sól
  • pieprz
  • świeża natka pietruszki (opcjonalnie) 
  • odrobina oliwy lub oleju do smażenia (ja użyłam oleju kokosowego)

Sos pomidorowy:

  • 2 pomidory
  • ząbek czosnku
  • świeża bazylia (można zastąpić suszoną)
  • pieprz 

Przygotowanie:

 

Placki z cukinii:

  1. Otręby wsyp do miski i pomieszaj z odrobiną soli, świeżo zmielonym pieprzem oraz roztrzepanym jajkiem.
  2. Stopniowo wlewaj mleko, stale mieszając, aż ciasto uzyska gładką konsystencję.
  3. Wymieszaj ze startą na małych oczkach cukinią.
  4. Dodaj cebulę i opcjonalnie posiekaną natkę pietruszki.
  5. Smaż na patelni teflonowej posmarowanej lekko oliwą lub olejem
  6. Gotowe! :) Teraz przejdźmy do sosu.

Sos pomidorowy:

  1. Pomidory włóż do garnka, zalej wodą i podgotuj.
  2. Gdy woda zacznie wrzeć wyjmij pomidory i obierz je ze skórki.
  3. Następnie pokrój pomidory w kostkę i ponownie wrzuć do garnka.
  4. Dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek, pieprz i posiekaną, świeżą bazylię (lub suszoną).
  5. Gotuj sos przez ok 10 minut.
  6. Ciepłym sosem polewaj swoje placuszki z cukinii :). Smacznego!

Wegetariański obiad VI Kulinarny garnek na winie czyli co się nawinie to w garnku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz